مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: بیش از ۸۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان مرکزی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

اینترنت مدارس

لادن مهدوی در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد: ۲۳درصد جمعیت استان مرکزی در روستاها و ۷۷درصد در شهرها سکونت دارند و با توجه به پوشش نسل چهارم اینترنت در کلیه شهرهای استان، بستر ارائه خدمات آموزشی در مناطق شهری کاملا مهیاست.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده برای توسعه ارتباطات در روستاهای استان و با احتساب ارتقای ۱۰سایت روستایی از نسل دوم به نسل سوم و چهارم در ماه گذشته بیش از ۸۵درصد روستاهای بالای ۲۰خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

مهدوی اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال با هدف ایجاد امکان دسترسی برابر دانش آموزان مناطق شهری و روستایی به محتوای درسی و منابع آموزشی، طرح اتصال مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۶۹۵مدرسه شهری و ۹۱۷مدرسه روستایی در  استان با دریافت یک دستگاه مودم و اشتراک رایگان ۲ساله و ماهانه ۷۰گیگ به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

به گفته وی، استان مرکزی در سال تحصیلی گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشور در زمینه دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد شده و امید است با اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه ارتباطات استان طی ۶ اهه اول۱۴۰۰ شاهد ارتقا این رتبه در سال تحصیلی پیش رو باشیم.

کد خبر 630459

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha